Linia 132 nie kazała na siebie czekać nawet miesiąca. 11 lutego 1957 roku wyruszyła na trasę z Kasprowicza przez aleję Zjednoczenia, Żeromskiego, Słowackiego, Mickiewicza, Nowotki, Bonifraterską, Miodową i Krakowskie Przedmieście na Nowy Świat. W kolejnych latach trasę na Bielanach stopniowo wydłużano, aż w końcu 21 sierpnia 1960 roku linia trafiła pod Hutę. Linię 132 zlikwidowano 6 lipca 1985 roku poprzez połączenie jej z linią 195. Kolejną szansę linia 132 dostała 25 sierpnia 1986 roku, z uwagi na zmianę numeracji linii 145-bis. Połączyła wówczas Targówek z Kątami Grodziskimi. W 1988 roku trasę wydłużono przez Zdziarską na Mańki-Wojdy, natomiast w roku 1992 skierowano ją z Targówka przez Zacisze do Świętego Wincentego.
Znaczna zmiana, nie licząc drobnych korekt przebiegu w latach poprzednich, zaszła na linii 132 19 lipca 2004 roku. Wówczas to wycofano ją z Targówka i skierowano do pętli Żerań FSO. 29 grudnia 2005 roku trasę wydłużono przez most Grota-Roweckiego pod Hutę. 1 lipca 2007 autobusy zaczęły kończyć na pętli Skarbka z Gór, z początkiem lutego 2009 wycofano ją z Huty i skrócono do Metra Marymont. Dziś kursuje z Metra Marymont przez Skarbka z Gór, Kąty Grodziskie i Ostródzką do pętli Grodzisk.
Linia ma w sumie 27 przystanków. 10 z nich to stanowiska tylko w kierunku Grodziska, a dwa kolejne tylko w stronę Marymontu. Pozostałe 15 to postoje dwukierunkowe. Pełny kurs zajmuje 20-30 minut, choć może zdarzyć się korek... Częstotliwość waha się od 10 minut w szczycie do pół godziny w dni wolne.
![]() |
fot. BartekBD (CC BY-SA 3.0, warszawa.wikia.com) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane