Według szacunków, część dzielnicy Favoriten objęta nowym odcinkiem czerwonej linii U1, zamieszkiwana jest przez około 50 tysięcy osób. Jeśli doliczyć do tego wszystkich, którzy przyjeżdżają podmiejskimi autobusami z miejscowości położonych na południe od austriackiej stolicy, nie można nie dostrzec wielkiej wagi tej inwestycji. Oczywiście uruchomienie kolejnych stacji metra, które kosztowało około 600 milionów euro, pociągnęło za sobą pewne zmiany komunikacyjne:
- LINIA 67 kursuje tylko na odcinku Otto-Probst-Platz - Reumannplatz,
- LINIA 16A kursuje na trasie Hetzendorf S - Am Schöpfwerk U6 – Alaudagasse U1,
- LINIA 17A kursuje na trasie Inzersdorf, Biróstrasse - Alaudagasse U1 – Oberlaa U1,
- LINIA 67A kursuje na trasie Inzersdorf, Slamastrasse – Blumental S – Alaudagasse U1,
- nowa LINIA 67B kursuje na trasie Alterlaa U6 – Slamastrasse – Inzersdorf, Grossmarkt - Alaudagasse U1
- LINIA 70A kursuje na trasie Oberlaa U1 – Kledering S,
- LINIE 7A, 15A, 65A, 66A oraz okrężna LINIA 19A pozostają bez zmian
Na dodatek napiszę jeszcze, że pewna kosmetyka zaszła także w południowo-zachodniej części miasta. Zlikwidowano linię tramwajową 58 z St. Veit do Dworca Zachodniego, a w jej miejsce wydłużono kursy linii 60, która kursuje teraz w relacji Rodaun - Hietzing U4 - Westbahnhof S/U6. Do pętli przy Hummelgasse przedłużono z kolei kursy linii 10, która teraz kursuje na trasie Dornbach - Hietzing - Hummelgasse (St. Veit).
![]() |
fot. Wiener Linien |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane