O ile zasadność samej idei budowy szybkiego połączenia na tej trasie wydaje się słuszna, o tyle sam jej przebieg, wraz z kilkoma kilometrami tuneli, czyni tę inwestycję nie tylko drogą w ogóle, ale też kosztowną w utrzymaniu. Nowa trasa będzie bowiem wymagała budowy i przebudowy ponad 60 mostów, prawie 240 przepustów i 16 wiaduktów. Powstać ma także estakada nad rzeką Łososina i DW 965 w Limanowej, a łączna długość tuneli wyniesie prawie 6 kilometrów. Oczywiście w ramach zadania zmodernizowana zostanie w całości linia kolejowa 104 między Chabówką a Nowym Sączem. Szkoda tylko, że jej kosztem ucierpi docelowo trasa Tarnów - Nowy Sącz, gdzie poziom usług kolejowych w szybkim czasie spadnie dość poważnie.
Prace projektowe mają być prowadzone do 2021 roku. W etapie I, poza dokumentacją, zrealizowane mają zostać także wykupy gruntów i wszelkie wywłaszczenia. Kolejne etapy, obejmujące już prace torowe, zaplanowano na lata 2020-23 (modernizacja linii 104) oraz 2020-26 (budowa linii Podłęże-Piekiełko). Całościowo inwestycja ma pochłonąć ponad 7 miliardów złotych.
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane