Najkorzystniejsza oferta wybrana zostanie w oparciu o kryteria ceny (50%), zużycia energii elektrycznej (24%), systemu utrzymania pojazdu (22%) i jego ekologii (4%). Bazowo chodzi o 37 6-wagonowych pociągów, z kolei prawo opcji dopuszcza zakup kolejnych ośmiu. Wagony mają służyć pasażerom nie tylko na linii II, ale także na linii I. Oferty złożyli: Stadler, CAF, Alstom, Skoda oraz Siemens z Newagiem.
Pierwszej dostawy wagonów nabywca spodziewa się w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, kolejne partie mają trafiać do Warszawy w ciągu kolejnych 53 miesięcy. O prawie opcji Metro Warszawskie ma zdecydować w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy. Pieniądze na realizację zamówienia gwarantują środki własne Metra Warszawskiego oraz dofinansowanie w ramach dwóch programów unijnych dotyczących rozbudowy II linii metra (etapy II i III).
![]() |
fot. Railway Gazette |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane