Poza autobusami Solaris odpowiadać będzie także cały system ładowania pojazdów. Dwie ładowarki pojawią się w zajezdni, dwie zaś w centrum Brukseli, co pozwoli na ciągłe użytkowanie pojazdów w regularnym ruchu miejskim. Solarisa wesprze w tym firma Schaltbau Refurbishment GmbH. Dostawa dla Brukseli to drugie zamówienie zagraniczne na autobusy bezemisyjne. W produkcji są właśnie trzy pojazdy dla TMB w Barcelonie.
Można się spodziewać, że Bruksela jeszcze nie raz skłoni się w stronę elektrycznych pojazdów z Bolechowa, jako że do 2030 roku cały tabor ma stać się bezemisyjny. W ogóle dla Solarisa zbliżają się lata dużych zbiorów, bo tendencje rozwoju miejskiego transportu bezemisyjnego widoczne są w wielu europejskich krajach, a także w polskich miastach. Najlepiej widać to na przykładzie Jaworzna, Krakowa, a niebawem i Warszawy.
![]() |
fot. Solaris |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane