Linie tramwajowe zyskają bazową częstotliwość kursowania na poziomie 15 minut, ale linie magistralne będą kursować dwa razy częściej, czyli co 7-8 minut. Wybrane linie będą w ten sposób wzmacniane także między szczytem porannym i popołudniowym. ZIKiT zaplanował zmiany tak, by każda pętla posiadała przynajmniej jedną całodzienną linię, utrzymującą zwiększoną częstotliwość. Dzięki takiemu zabiegowi dużo łatwiej będzie odbywać podróże z przesiadkami, ponieważ w praktyce nie będzie konieczności sprawdzania rozkładu jazdy po przybyciu na przystanek - tramwaj nadjedzie w przeciągu paru chwil.
W trakcji autobusowej największe zmiany czekają pasażerów głównego ciągu w mieście, a mianowicie Alej Trzech Wieszczów. Poza szczytem wzmocnione zostaną wszystkie linie obsługujące ten rejon. Więcej autobusów pojedzie przez Armii Krajowej, pojawi się też nowa linia 114, łącząca Bronowice z Ruczajem i osiedlem Pod Fortem. Poprawiona zostanie oferta autobusowa dla Nowej Huty.
Cała operacja oznacza dodatkowo około 30 milionów rocznie na finansowanie miejskiego transportu w Krakowie. Dzięki temu liczba połączeń znacznie wzrośnie - w przypadku tramwajów o blisko 10%. Na ulice miasta wyjeżdżać będzie dodatkowo prawie 50 autobusów i 30 pociągów tramwajowych. Więcej o zmianach przeczytacie tutaj jutro i w piątek, kiedy prześledzę dla Was poszczególne linie tramwajowe i autobusowe.
![]() |
fot. ZIKiT |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane