środa, 10 stycznia 2018

LUBLIN: w przededniu modernizacji LK 68 do Stalowej Woli

Wielkimi krokami zbliża się początek poważnej modernizacji linii kolejowej 68 pomiędzy Lublinem a Stalową Wolą. PKP PLK planuje rozpocząć prace budowlane na jednotorowych odcinkach już w marcu, a zakończenie robót planuje się na koniec 2019 roku. W ramach inwestycji zmodernizowana zostanie także łącznica numer 565, pozwalająca stację w Rozwadowie ominąć. W wyniku inwestycji poprawi się przepustowość trasy, ponieważ podniesie się prędkość szlakowa. Ponadto na remontowanym odcinku zainstalowana zostanie sieć trakcyjna, dzięki czemu możliwe będzie prowadzenie pociągów między Przemyślem a Lublinem bez konieczności zmiany lokomotywy prowadzącej.

Linia 68 to jedna z intensywniej wykorzystywanych we wschodniej Polsce linii kolejowych. Zbudowana w pierwszych latach XX wieku linia początkowo była mocno "zakręcona", jednak w późniejszym okresie udało się jej krętość ograniczyć procesem "prostowania" linii. Pierwsze prace, głównie przygotowawcze, ruszyły już w zeszłym roku. Ostatecznie, poza przyspieszeniem pociągów pasażerskich i towarowych. na trasie pojawią się zmodernizowane perony, a także nowe przystanki: w Zaklikowie i Stalowej Woli (na łącznicy). Zmieniona zostanie lokalizacja peronów stacji Majdan, Niedrzwica Kościelna i Rzeczyca Kolonia tak, by zbliżyć perony do zabudowań miejscowości.

Niebawem linia 68 przestanie być przejezdna. Jeszcze tylko przez kilka tygodni będzie ją można uwiecznić na zdjęciach w takiej formie, w jakiej istnieje dziś.

fot. Urząd Transportu Kolejowego

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane