piątek, 12 stycznia 2018

NOWY SĄCZ: Małopolska nie zgadza się na użycie Acatusa podczas remontu mostu heleńskiego

W Nowym Sączu od początku roku kursować miały pociągi zastępcze między centrum miasta a Chełmcem, na czas modernizacji mostu heleńskiego i znacznych utrudnień komunikacyjnych. W postępowaniu wygrały Przewozy Regionalne, które zaoferowały prawie pięciokrotnie niższą cenę za usługi niż SKPL Cargo. Przewoźnik sprytnie założył sobie, że pasażerowie wożeni będą nowoczesnym pociągiem EN99 Acatus, by zyskać większą renomę. Tyle tylko, że wspomniany EZT nie należy do przewoźnika, a do Urzędu Marszałkowskiego, który... nie wyraża zgody na takie wykorzystanie taboru. A więc telenowela się rozkręca...

Stanowisko UMWM jest jasne: użycie Acatusa w Nowym Sączu stanowiłoby naruszenie obowiązujących umów na dzierżawę i wykorzystanie taboru. Będzie to bowiem zlecenie realizowane nie na rzecz województwa, a MPK w Nowym Sączu. Pismo o takiej treści skierowane zostało do zarządu przewoźnika. Czyżby więc EN57? A może przewoźnik ściągnie coś z innego województwa?

Przewozy Regionalne w Małopolsce posiadają na własność jedynie jednostki serii EN57 i EN71, produkowane przed laty we wrocławskim Pafawagu. Wszystkie nowe składy elektryczne, kursujące po małopolskich torach, to jednostki będące własnością Urzędu Marszałkowskiego. Tym bardziej zadziwia rozpęd przewoźnika w szafowaniu nie swoim mieniem. Małopolska zresztą od lat ma duże problemy z Przewozami Regionalnymi...

mat. Youtube

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane