Ten prototypowy pojazd powstaje z myślą o stworzeniu platformy do przyszłej produkcji pojazdów 24-metrowych, głównie o napędzie elektrycznym - choć nie tylko trolejbusów. Trudno powiedzieć, gdzie pojazd będzie testowany. Zapewne w początkowej fazie trafi do któregoś z miast Szwajcarii, gdzie dwuprzegubowe pojazdy już się pojawiły. Być może badania homologacyjne i testy ruchowe odbędą się także w którymś z polskich miast. Czy będzie to tradycyjnie Gdynia?
Solaris Trollino 24 będzie napędzany przez dwa silniki trakcyjne, dodatkowo wyposażony będzie w pakiet baterii o pojemności 94 Ah (58 kWh), ładowany podczas jazdy z trakcji trolejbusowej. Czwarta oś pojazdu będzie skrętna, a burta wyposażona zostanie w pięcioro podwójnych drzwi. Wewnątrz pojazdu znajdą się wszelkie udogodnienia dla pasażerów. Będą 53 miejsca siedzące, miejsce dla wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz miejsce do przewożenia rowerów.
![]() |
fot. Solaris |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane