Na odcinku Czempiń - Rawicz prace prowadzone są przez Torpol, natomiast od Rawicza do Leszna zadanie realizuje konsorcjum Astaldi i Costruzioni Linee Ferroviarie. To właśnie na tym odcinku notowane jest opóźnienie, które na razie wynosi miesiąc w stosunku do harmonogramu. Mimo to wykonawca utrzymuje, że oba tory z Bojanowa do Leszna będą gotowe w sierpniu, czego zamierza dopilnować PKP PLK.
Całkowite zakończenie zadań związanych z modernizacją tej trasy planowane jest w 2020 roku. Finalnie ma to skrócić czas podróży między stolicami Wielkopolski i Dolnego Śląska o półtorej godziny. Póki co prace skutecznie demolują rozkład jazdy, głównie w obrębie stacji Leszno. Nieco się w ostatnim czasie unormowało, dzięki czemu opóźnienia pociągów nie są już tak permanentne jak jeszcze w styczniu. Wtedy praktycznie każdy skład łapał od kilkunastu do kilkudziesięciu minut opóźnienia. Wszystko się jednak może jeszcze zdarzyć, bo do finału, jak widać, nie jest blisko...
![]() |
fot. ds / Panorama Leszczyńska |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane