Pociągi z Zagórza do Jasła kursować będą 9:51 (jako TLK Małopolska) oraz o 19:43 (jako TLK Karpaty). Z kolei z Jasła pociągi odjadą o 7:20 (TLK Karpaty) i 19:00 (TLK Małopolska). Pociągi pojadą 90-100 minut i po drodze zatrzymają się w Sanoku i Krośnie. Ta ostatnia lokalizacja jest o tyle ciekawa, że przystanek Krosno Miasto jest dużo lepiej położony względem centrum, w stosunku do nieco odsuniętej stacji głównej. Nie jest jasny powód rezygnacji z postojów tamże, choć pewnie zaważyło sąsiedztwo krośnieńskiego dworca autobusowego. W składach przewoźnika ze Zbierska spotkamy konduktora PKP Intercity, a przejazd odbywać się będzie na podstawie taryfy tego właśnie przewoźnika.
Kolejną ciekawostką jest wprowadzenie z pociągach serii 810... numerowanych miejsc. Połączenia łącznikowe bowiem na trasie Jasło - Zagórz - Jasło, podobnie jak wszystkie inne połączenia PKP Intercity, objęte będą rezerwacją miejsc. Zatem funkcjonowanie takowych połączeń będzie osobliwe w dwójnasób. Z jednej strony to całkowicie nowa forma współpracy w sferze polskich kolei dalekobieżnych, z drugiej zaś nigdy dotąd czeskie "motoraki" nie były wyposażone w numerowane miejsca. Pomysł ten zresztą jest co najmniej idiotyczny, ale trudno. Przez najbliższe miesiące pociągi uruchamiane przez SKPL Cargo dla PKP Intercity będą jedynymi połączeniami operującymi na linii kolejowej 108.
![]() |
mat. Youtube |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane