Na stacji Legnica przebudowane zostaną dwa główne perony (3 i 4). Na wszystkich czterech peronach pojawią się windy, a także system oznakowania dotykowego. Całość małej architektury peronów odnowiona zostanie w stylistyce historycznego charakteru legnickiej stacji. Modernizacja zejdzie też pod powierzchnię peronów - obejmie także główny tunel pieszy i schody wraz z kutymi balustradami. Największym wyzwaniem będzie jednak renowacja samej hali peronowej. Ten potężny obiekt stalowy liczy 120 metrów długości i niemal 60 metrów szerokości, a wysoki jest na 20 metrów. Trzeba będzie wzmocnić całą konstrukcję, wymienić blachy i uzupełnić ubytki w części przeszklonej, a także zamontować nowe odwodnienie deszczowe. Całość stalowego szkieletu zostanie gruntownie odnowiona.
Prace mają potrwać do końca 2020 roku.
![]() |
fot. Sanka72 (Wikimapia) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane