Kontrakt obejmuje inżynierię, budowę i dostawę jedenastu 4-członowych EZT typu Flirt, pięciu 3-członowych jednostek spalinowych typu Flirt oraz dziesięciu 3-członowych piętrowych składów elektrycznych KISS. Umowa zawiera opcję na 26 dodatkowych pociągów, a jego wartość to około 170 milionów Euro. Flirty będą przeznaczone na trasy międzynarodowe pomiędzy Słowenią a Austrią i Chorwacją. Dwupiętrowe jednostki Kiss będą obsługiwały trasy w kraju. Pierwszy pociąg trafi do Słowenii w ciągu dwóch lat. Pojazdy będą tak zaprojektowane, że będzie można łączyć składy nie tylko jednopiętrowe, ale też składy piętrowe z klasycznymi.
Tym samym Koleje Słoweńskie pozbędą się w końcu wysłużonych jednostek z Wrocławia. A to mimo wszystko kawał historii jugosłowiańskiej kolei elektrycznej.
![]() |
fot. Stadler |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane