niedziela, 29 kwietnia 2018

SŁOWENIA: Stadler zastąpi jednostki z Pafawagu - duże zamówienie

W Słowenii nieuchronnie zbliża się kres eksploatacji pociągów serii EN57 i EN71, popularnie zwanych tam "gomułkami". Zostało ich tam ledwie kilka, ale ich dni są policzone. Firma Stadler zdobyła bowiem duże zamówienie dla Kolei Słoweńskich, obejmujące dostawę 26 jedno- i dwupiętrowych zespołów trakcyjnych. Jest to pierwsze zamówienie Stadlera dla Słowenii.

Kontrakt obejmuje inżynierię, budowę i dostawę jedenastu 4-członowych EZT typu Flirt, pięciu 3-członowych jednostek spalinowych typu Flirt oraz dziesięciu 3-członowych piętrowych składów elektrycznych KISS. Umowa zawiera opcję na 26 dodatkowych pociągów, a jego wartość to około 170 milionów Euro. Flirty będą przeznaczone na trasy międzynarodowe pomiędzy Słowenią a Austrią i Chorwacją. Dwupiętrowe jednostki Kiss będą obsługiwały trasy w kraju. Pierwszy pociąg trafi do Słowenii w ciągu dwóch lat. Pojazdy będą tak zaprojektowane, że będzie można łączyć składy nie tylko jednopiętrowe, ale też składy piętrowe z klasycznymi.

Tym samym Koleje Słoweńskie pozbędą się w końcu wysłużonych jednostek z Wrocławia. A to mimo wszystko kawał historii jugosłowiańskiej kolei elektrycznej.

fot. Stadler

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane