Nowe składy mają posłużyć obsłudze Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego. Wszystko to w ramach Projektu Aglomeracyjna Kolej Dolnośląska, obejmującego zakup 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz 6 trójczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych do przewozów aglomeracyjnych w rejonie oddziaływania WOF. Tabor elektryczny ma obsługiwać trasę: Jelcz Laskowice – Wrocław, zaś spalinowy trafi na relację Trzebnica – Wrocław – Kobierzyce – Sobótka Zachodnia. Całkowita wartość projektu to ponad 209 milionów złotych, natomiast dofinansowanie unijne wynosi 85,1 miliona złotych. Zakupiony tabor wyposażony będzie oczywiście w takie udogodnienia, jak klimatyzacja, monitoring, system audiowizualny, biletomaty czy automatyczne defibrylatory AED, a także gniazdka elektryczne, porty USB i internet Wi-Fi.
Pierwsze nowe pociągi trafią na Dolny Śląsk w trzecim kwartale 2019 roku. Realizacja projektu musi zakończyć się w 2021 roku.
![]() |
fot. UMWD |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane