Całe zadanie składa się z kilku projektów, przewidzianych w formule "projektuj i buduj" - zamówienie podzielono na pięć części. Pierwsza dotyczy rozbudowania tramwajowego układu torowego Ogrodowa - Północna między Zachodnią a Franciszkańską wraz z modernizacją pętli Północna i budową płyty odciążającej nad kanałem rzeki Łódki. Dodatkowe rozjazdy mają umożliwić skręcanie tramwajów z Nowomiejskiej w Północną oraz z Północnej w Nowomiejską. Ta część zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 37 miesięcy. Drugie zadanie dotyczy przebudowy Nowomiejskiej od Północnej do placu Wolności w ciągu 16 miesięcy, trzecia obejmuje przebudowę Pomorskiej od placu Wolności do Wschodniej. Kolejne elementy prac to przebudowa Zachodniej między ulicami Próchnika i Legionów oraz budowa pasażu Róży w kwartale Legionów – Piotrkowska – Próchnika – Zachodnia, który połączy ulicę Zachodnią z Piotrkowską
Potencjalni wykonawcy mają czas na składanie ofert do wakacji, bo termin graniczny przewidziano na 25 czerwca. Przy wyborze najlepszej oferty decydująca będzie cena (60%), a także okres gwarancji i doświadczenie kierownika robót (po 15%). Co ciekawe, zamawiający premiować będzie także zatrudnienie osób bezrobotnych przy realizacji prac. Ten parametr wiąże się z dodatkową gratyfikacją punktową w wysokości 10% całkowitej oceny. W wyniku prac powstanie sporo nowych torowisk tramwajowych, a okrężny ruch wokół pomnika na placu Wolności zostanie zlikwidowany. Sporo było głosów mówiących o tym, że takie rozwiązanie nie jest korzystne, bo zawracanie na placu Wolności to świetny wentyl bezpieczeństwa na wypadek jakichkolwiek zatrzymań w ruchu tramwajów. Jednak najwidoczniej miasto liczy, że jego przebudowa nie będzie stanowić większego problemu w przyszłości.
![]() |
fot. Gazeta Wyborcza Łódź |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane