W przetargu województwa lubuskiego żaden producent - ani Pesa, ani Newag - nie złożył oferty w przetargu na dostawę spalinowych jednostek dla województwa lubuskiego. A chodziło przeciez o zaledwie dwie 3-członowe jednostki. Urząd Marszałkowski podjął zatem decyzję o unieważnieniu przetargu. W województwie lubelskim z kolei chodziło o dostawę 11 2-członowych pociągów elektrycznych, jednakże jedyna oferta zaproponowana przez bydgoską Pesę przekracza budżet zamawiającego o ponad 18 milionów złotych. Oferta Pesy opiewała na 170,8 miliona złotych, zaś województwo trochę nie doliczyło środki i przewidziało nieco ponad 152,5 miliona złotych na jego realizację. Cena zaproponowana przez bydgoskiego producenta wynikła zapewne z faktu, że pociągi miały poruszać się z prędkością eksploatacyjną nie mniejszą niż 160 km/h i być przystosowane d obsługi różnych kategorii linii kolejowych. W lubuskim z kolei na fiasko przetargu wpłynął zapewne fakt skromności zamówienia. Producenci dziś nie są zainteresowani tak małymi kontraktami, które są dla nich nieopłacalne.
![]() |
mat. Youtube |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane