Ponownie linię 165 uruchomiono 17 stycznia 1994 roku w wyniku wycofania wszystkich dotychczasowych linii z Kazimierzowskiej. Funkcjonowała wówczas na trasie z Emilii Plater przez Świętokrzyską, Chałubińskiego, Batorego, Wiśniową, Rakowiecką, Kazimierzowską, Krasickiego, Wielicką, aleję Niepodległości i aleję Wilanowską do Wilanowa. Po korektach przejazdu na Mokotowie w roku 1996 skierowano linię 165 przez Służew, przenosząc jednocześnie końcówkę w centrum na Dworzec Centralny, Na Emilii Plater linia 165 wróciła w styczniu 2001 roku, a rok później linię zlikwidowano. Powrót linii nastąpił 14 grudnia 2002 roku, poprzez przekształcenie linii 305. Kursowała wówczas z Bokserskiej przez Kłobucką, Poleczki, Puławską, Płaskowickiej, Lanciego, Belgradzką, Rosoła i Ciszewskiego na Ursynów Południowy, realizując jednocześnie wjazdy kieszeniowe na Wyczółki. 1 sierpnia 2003 roku wydłużono ją przez Rzymowskiego do pętli Metro Wilanowska na północy, oraz do dworca Natolin Północny na południu. Budowa wiaduktu na Poleczki podzieliła linię na dwie części, gdzie południowa kursowała jako zastępcza linia Z-5. W jej miejsce pojawiła się potem linia 306, a linię 165 poprowadzono z Wilanowskiej przez Kłobucką, Osmańską, Poleczki i Łączyny do pętli Wyczółki. Po drobnej korekcie przejazdu trasa ta utrzymuje się do dziś.
Linia w stronę Wyczółek obsługuje 14 przystanków, a w kierunku Wilanowskiej - 16. Kursuje co 10-12 minut w szczycie oraz co kwadrans w pozostałych godzinach. Czas przejazdu waha się od 16 do 25 minut.
![]() |
fot. Mikiapole3 (CC BY-SA 3.0, warszawa.wikia.com) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane