sobota, 30 czerwca 2018

KRAKÓW: postępy prac na trasie do Krzeszowic

Postępują prace przy modernizacji magistrali kolejowej E30 między Krakowem a Krzeszowicami. Od dłuższego czasu działa już całkiem nowy peron stacji Kraków Mydlniki, podobnie też nowe krawędzie stoją już w Mydlnikach Wapienniku i Zabierzowie. W sobotę, 23 czerwca, uruchomiono nowy peron 1 w Rudawie. Tamtejsza stacja została w toku inwestycji zdegradowana do przystanku osobowego. Od tego czasu na odcinku Krzeszowice - Zabierzów przejezdny jest już w całości tor numer 1, który wykonawca już zmodernizował. Teraz czas na prace na torze numer 2, a póki co wszystkie pociągi poruszać się będą po torze pierwszym.

Z miesiąca na miesiąc widać postępy prac. Na razie jednak, do 15 lipca, prowadzone będą testy urządzeń sterowania ruchem pociągów, przez co za część połączeń organizowana jest między Krakowem a Krzeszowicami zastępcza komunikacja autobusowa. To jednak nie potrwa długo, a wobec zaawansowania prac na tym odcinku należy się spodziewać dalszych udogodnień. Zakończenie realizacji odcinka Kraków Mydlniki - Krzeszowice planowane jest na koniec roku, zaś cała trasa do Jaworzna ma być gotowa w połowie 2020 roku.

Prace na magistrali E30 wreszcie idą pełną parą. W Krzeszowicach rozebrano już większość sekcji towarowej, powstaje też nowy wiadukt przy stacji. Przy takim obrocie spraw terminy najpewniej zostaną dotrzymane. Jutro zapraszam na wizytę na dworcu w Trzebini.

fot. PKP PLK

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane