Dziś odbył się inauguracyjny przejazd świeżo odebranej jednostki. Ostatecznie jednostki będą kursować między Kędzierzynem-Koźlem a Wrocławiem. W ramach przeprowadzonej modernizacji pojazdy otrzymały nowy asynchroniczny napęd wraz z możliwością rekuperacji energii podczas hamowania. Całkowicie nowa jest kabina maszynisty oraz osobny przedział służbowy. Cała przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, wewnątrz znajdziemy też 8 miejsc dla rowerów i przystosowana dla niepełnosprawnych toaleta. Najciekawszym rozwiązaniem jednak są ładowarki indukcyjne dla smartfonów, z których mogą korzystać wszyscy pasażerowie, posiadający stosowny sprzęt oczywiście. Poza tym dostępna jest sieć WiFi (ten sam, z którym takie problemy ma PKP Intercity) czy gniazda ładowania USB.
"Nowe"jednostki noszą oznaczenie ED72Ac. Jeden taki pociąg to koszt blisko 10 milionów złotych. Co jak co, ale takie modernizacje to ja przyjmuję. Żal tylko skali, bo to zaledwie dwa pociągi. Chociaż nie wiadomo, bo przecież Przewozy Regionalne zastrzegły w opcji możliwość stworzenia jeszcze siedmiu takich jednostek...
![]() |
fot. Przewozy Regionalne |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane