Wbrew wcześniejszym pomysłom pętla tramwajowa na placu Narutowicza zostanie utrzymana, choć w odchudzonej wersji. Będzie się składać z jednego toru obiegowego, który posłuży Tramwajom Warszawskim w sytuacjach awaryjnych, a także dla kierowania tam tramwajów zabytkowych. Torowisko zasadnicze prowadzone będzie jak obecnie, zachodnią stroną placu, zaś ulica Grójecka w obu kierunkach będzie przebiegać równolegle do torowiska, mając po dwa pasy na każdej z jezdni. Zmieni się wlot ulicy Filtrowej, która, wraz z tramwajami, włączać się będzie do Grójeckiej w północnej części placu, na wysokości ulicy Słupeckiej. Tramwaje Warszawskie zrezygnowały także z budowy toru odstawczego przy Wawelskiej. Na ulicy Grójeckiej zachowane zostaną także zatoki autobusowe, których istnienie ma zasadnicze znaczenie w kwestii płynności ruchu na tej trasie.
Do rozpoczęcia przebudowy placu Narutowicza jeszcze daleko. ZMID przewiduje, że realnym terminem startu prac jest koniec 2019 roku. Wówczas poznamy skalę utrudnień w ruchu drogowym, a także sposób reorganizacji transportu miejskiego z tej okazji. Z pewnością jednak należy się liczyć z istotnymi przerwami w ciągłości obsługi tramwajowej tego rejonu, przede wszystkim z punktu widzenia trasy wchodzącej w Filtrową.
![]() |
fot. UD Ochota |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane