piątek, 15 czerwca 2018

WARSZAWA: pętla na placu Narutowicza jednak zostanie

Od kilku lat trwa w stolicy dyskusja dotycząca planowanej przebudowy placu Narutowicza - centralnego punktu Starej Ochoty. Dzielnica Ochota przedstawiła właśnie aktualny kształt projektu przebudowy placu tego miejsca, będący rozwinięciem konkursowej koncepcji z 2013 roku. Rozpoczynają się prace nad przygotowaniem projektu budowlanego, równocześnie też Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych wystąpił o decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Kolejnym etapem będzie wniosek o zgodę na realizację inwestycji.

Wbrew wcześniejszym pomysłom pętla tramwajowa na placu Narutowicza zostanie utrzymana, choć w odchudzonej wersji. Będzie się składać z jednego toru obiegowego, który posłuży Tramwajom Warszawskim w sytuacjach awaryjnych, a także dla kierowania tam tramwajów zabytkowych. Torowisko zasadnicze prowadzone będzie jak obecnie, zachodnią stroną placu, zaś ulica Grójecka w obu kierunkach będzie przebiegać równolegle do torowiska, mając po dwa pasy na każdej z jezdni. Zmieni się wlot ulicy Filtrowej, która, wraz z tramwajami, włączać się będzie do Grójeckiej w północnej części placu, na wysokości ulicy Słupeckiej. Tramwaje Warszawskie zrezygnowały także z budowy toru odstawczego przy Wawelskiej. Na ulicy Grójeckiej zachowane zostaną także zatoki autobusowe, których istnienie ma zasadnicze znaczenie w kwestii płynności ruchu na tej trasie.

Do rozpoczęcia przebudowy placu Narutowicza jeszcze daleko. ZMID przewiduje, że realnym terminem startu prac jest koniec 2019 roku. Wówczas poznamy skalę utrudnień w ruchu drogowym, a także sposób reorganizacji transportu miejskiego z tej okazji. Z pewnością jednak należy się liczyć z istotnymi przerwami w ciągłości obsługi tramwajowej tego rejonu, przede wszystkim z punktu widzenia trasy wchodzącej w Filtrową.

fot. UD Ochota

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane