Abstrahując od politycznych i społecznych perypetii linii do Waldenburg, koncesja na jej budowę została udzielona 24 lutego 1880 roku na rzecz spółki Bahn Waldenburger. Budowa rozpoczęła się w marcu tego samego roku, a już w 1 listopada nastąpiło oficjalne otwarcie. Kolejka rozwijała się, choć w latach 1917-1918, ze względu na trudności w dostępie do węgla, przewozy były ograniczane. Kolejne lata przynosiły jednak dobre wyniki tak, że w 1929 roku przewieziono ponad 230 tysięcy pasażerów. W roku 1953 przeprowadzono elektryfikację trasy.
W ostatnich latach sporo zainwestowano w remonty infrastruktury. Do 2022 roku planowane jest wydanie kolejnych 280 milionów franków na nowy tabor i dalsze remonty trasy. Od 7 czerwca 2016 spółka Waldenburgerbahn AG jest częścią spółki Baselland Transport AG.
fot. Rohrensee (CC BY-SA 4.0) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane