Geneza powstania linii jest prosta. Podczas budowy Badische Odenwaldbahn miasto Neckarbischofsheim zostało minięte o trzy kilometry na północ, toteż budowa linii podyktowana była zapewnieniem połączenia z trasą kolejową. Ponadto istnienie przemysłu cementowo-wapienniczego w dolinie rzeki Bach powodowało istotne naciski względem budowy linii przez Obergimpen aż do Hüffenhardt. Linia powstała ostatecznie jako prywatna kolej Badische Lokal-Eisenbahn (BLEAG), będącą spółką zależną firmy Lenz. Budowa przebiegała błyskawicznie, bo choć prace rozpoczęły się dopiero wiosną 1902 roku, to już w październiku uruchomiono przewozy. Już w 1927 roku okazało się, że linia przynosi straty, ale ostatecznie udało się uniknąć jej likwidacji aż do 1940 roku, kiedy w Siegelbach zaczęto produkować amunicję na potrzeby wojsk Rzeszy.
Po II wojnie światowej ruch towarowy kształtował się zadowalająco, jednak pasażerski już niekoniecznie. Pomogło nieco porzucenie trakcji parowej na rzecz wagonów spalinowych w latach 60. XX wieku - kursy przestały być tak deficytowe. Z czasem jednak trasa upadła i ustał regularny ruch pasażerski. trasę udało się utrzymać w sprawności dzięki prowadzeniu testowych jazd pociągów z zakładów w Neckarbichofsheim. Dopiero w 2010 roku, dzięki inicjatywie Verkehrsverbund Rhein-Neckar i lokalnych samorządów uruchomiono w sezonie letnim sezonowe przejazdy autobusami szynowymi Uerdinger. Mimo wieloletnich prób modelowania rozwiązań transportowych do dziś nie udało się wypracować sensownego układu kursowania i pociągi kursują w niedziele i święta oraz w drugą i czwartą środę miesiąca od maja do października. Realizowane jest po sześć par połączeń dziennie w podanym okresie.
![]() |
fot. Rhein Neckar Zeitung |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane