Założenie jest takie, by na wschodnim wiadukcie pojawił się jednokrawędziowy peron 4 oraz wyspowy peron 5, które obecnie leżą po północnej stronie dworca. Peron 6 zostanie zlikwidowany. Taka rozbudowa dworca pozwoli na zlikwidowanie kolizyjności linii sieradzkiej z trasą do Chojen, a z nowej części korzystać będą przede wszystkim pociągi ŁKA i składy jadące do tunelu średnicowego. Łącznik, zapewniający skomunikowanie wschodniej i zachodniej części stacji, zostanie zachowany na potrzeby sytuacji awaryjnych. Rozbudowa układu torowego Łodzi Kaliskiej o cztery dodatkowe tory przelotowe zdecydowanie zwiększy jej przepustowość. Jak twierdzi UMWŁ - niemal dwukrotnie.
Co więcej, nowe perony powstaną bliżej przystanków tramwajowych i autobusowych w alei Włókniarzy, co zdecydowanie poprawi możliwość przesiadki z pociągów na komunikację miejską i z powrotem. W tym celu udrożniony zostanie także nieczynny tunel pieszy między halą dworca kolejowego a dworcem autobusowym. Do peronu 5 poprowadzi też nowy tunel, który połączy go z placem przed dworcem, gdzie obecnie znajduje się pętla autobusów miejskich i postój taksówek. Przetarg na prace PKP PLK planują ogłosić w sierpniu. Szacunkowy koszt inwestycji to około 40 milionów złotych, z czego około 30 milionów stanowić ma dofinansowanie unijne w ramach RPO (wniosek od PKP PLK został już złożony). W przyszłym roku planuje się wykonanie prac projektowych tak, by całość inwestycji zamknąć do końca 2021 roku.
![]() |
fot. Dziennik Łódzki |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane