Zgodnie z zatwierdzonym planem nowe relacje to:
- Warszawa – Olsztyn,
- Warszawa – Ostrołęka – Pisz - Giżycko,
- Warszawa – Białystok – Suwałki (Rail Baltica),
- Warszawa – Terespol (Brześć),
- Warszawa – Lublin – Zamość – Hrebenne (Lwów),
- CPK – Kielce – Tarnów – Nowy Sącz,
- Warszawa – Katowice/Kraków/Bielsko-Biała,
- CPK – Częstochowa – Opole – Nysa,
- Łódź – Sieradz – Wrocław,
- Łódź – Sieradz – Kalisz – Leszno – Głogów – Zielona Góra,
- Łódź – Sieradz – Kalisz – Poznań – Szczecin,
- CPK – Poznań – Gorzów Wielkopolski,
- CPK – Płock – Włocławek – Bydgoszcz - Koszalin/Kołobrzeg,
- CPK – Radom – Rzeszów,
- CPK – Gdańsk.
Cała idea CPK jest skrajnie nieodpowiedzialna. Centralizacja organizacji transportu publicznego w skali kraju może bowiem negatywnie odbić się na kondycji regionów. Poza tym pociągnie za sobą niewyobrażalne koszty. Dodatkowo jest to niebezpieczne, bo Unia Europejska już za kilka lat przestanie przyznawać tak wielkie środki i cała impreza skończy się jeszcze przed finałem. Nie trzeba daleko szukać - bardzo droga budowa wielkiego portu lotniczego Berlin-Brandenburg jest już opóźniona o kilka lat, a miejsce dla samolotów służy samochodom Volkswagena, czekającym na sprzedaż. Niech się to wreszcie skończy, bo może się okazać, że za kilka lat zostaniemy z krajem rozgrzebanym i bez pieniędzy...
![]() |
Tak to ciekawie wyrysował jeden z forumowiczów Skyscrapercity (oprac. pooohaty, www.skyscrapercity.com) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane