W wyścigu o 37 pociągów w zamówieniu podstawowym z opcją rozszerzenia zamówienia do nawet 45 składów udział wzięli także: Stadler, CAF, Siemens i Alstom. Zarówno Siemens, jak i Alstom zajęli ostatnie miejsca (Alstom zgromadził ledwie 63 punkty). Skoda wygrała przede wszystkim ceną. W kwestii energooszczędności najwięcej punktów przytulił zaś Stadler.
Nie należy się oczywiście spodziewać, że już zaraz dojdzie do podpisania umowy. Zgodnie z przewidywaniami do KIO wpłynęły już odwołania od decyzji Metra Warszawskiego. Alstom podważa oferty Skody i Stadlera, wytykając okresy między przeglądami, zaś konsorcjum Siemens i Newag chciałoby najlepiej wykluczenia wszystkich pozostałych ofert. Tak więc zabawa się rozkręca. Oby tylko wszystko nie trwało tak długo, jak w przypadku mega-przetargu Tramwajów Warszawskich...
![]() |
fot. Škoda Transportation a.s. |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane