Pociągi elektryczne dostarczone w ramach przetargu mają być dostosowane do dwóch stosowanych w Czechach napięć: 3 kV DC i 25 kV 50 Hz AC. Mają poruszać się z prędkością do 160 km/h i pozwalać na jazdę ukrotnioną maksymalnie 3 jednostek. Umowę ramową wycenia się na około 97, miliarda czeskich koron. Z kolei jednostki spalinowe mają z kolei rozwijać prędkość do 120 km/h, mają być także przystosowane do jazdy w trakcji potrójnej. Koszt umowy ramowej przewidziano na ponad 5 miliardów koron czeskich w tym przypadku.
Nowe pociągi mają być wyposażone w niską podłogę, komfortowe fotele, szerokie drzwi i przejścia oraz przestronną toaletę. W składach będą gniazdka ładowania i porty USB, a także bezprzewodowy internet Wi-Fi. W miejscu przeznaczonym dla pasażerów niepełnosprawnych znajdą się także gniazda do ładowania akumulatorów elektrycznych wózków inwalidzkich.
![]() |
fot. NÖLB Mh (CC BY-SA 3.0) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane