Na początku XX wieku, gdy nastąpił silny rozwój sieci berlińskiej S-Bahn, na odcinku od Königs Wusterhausen dobudowano dodatkową parę torów dedykowanych właśnie dla ruchu w aglomeracji. Przedsięwzięcie to zakończono w roku 1951. Zlikwidowano wówczas większość peronów na dotychczasowej trasie. Cała linia do niemieckiej części Zgorzelca, czyli Görlitz, liczy 207 kilometrów. Do Cottbus to 114 kilometrów. W roku 1988 zelektryfikowano pierwszy odcinek trasy, z Berlina do Lübbenau, zaś w kolejnym, 1989 roku, sieć trakcyjna zawisła nad torami od Lübbenau do Cottbus. Po II wojnie światowej częściowo rozebrano drugi tor na trasie w kierunku Cottbus. Dwa tory funkcjonują jedynie na odcinku Berlin - Lübbenau. Na odcinku Cottbus - Görlitz linia jest niezmiennie niezelektryfikowana. Dzięki modernizacji linia zapewnia dobrą prędkość szlakową, wynoszącą od 120 do 160 km/h. Zapewnia ona najszybsze połączenie Wrocławia z Berlinem, jednak podstawowym problemem jest brak sieci trakcyjnej między Węglińcem a Cottbus.
![]() |
fot. Niederlausitz aktuell |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane