piątek, 24 sierpnia 2018

LUBLIN: planowane połączenia kolejowe PKP Intercity

Na Lubelszczyźnie wciąż trwają zaawansowane prace torowe. Modernizowana jest linia 7 w kierunku Warszawy, a także linia 68 w kierunku Stalowej Woli. Kumulacja prac skutecznie utrudnia prowadzenie w regionie bezpośrednich połączeń dalekobieżnych, które mogą wyjechać z Lublina jedynie przez Parczew. Tymczasem Ministerstwo Infrastruktury wysupłało już plany organizacji połączeń po zakończeniu prac, w tym uruchomienie nowych połączeń.

Zgodnie z zapowiedziami MI, po uzyskaniu przejezdności modernizowanych torowisk kształt połączeń dalekobieżnych dla Lublina będzie następujący:

  • Lublin – Dęblin – Warszawa - 15 par pociągów na dobę,
  • Lublin – Radom – Kielce – Kraków – 4 pary pociągów, 
  • Lublin – Radom – Kielce – Katowice – Wrocław – 3 pary pociągów,
  • Lublin – Chełm – 3 pary pociągów,
  • Lublin – Zamość – Hrubieszów – 1 para połączeń,
  • Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów – 4 pary pociągów,
  • Lublin – Parczew – Łuków – Warszawa – 3 pary pociągów,
  • Terespol – Biała Podlaska – Łuków – Warszawa – 4 pary pociągów,
  • Rzeszów – Stalowa Wola – Zamość – Hrubieszów – 1 para połączeń
Tak zaprojektowana siatka połączeń dla mieszkańcom Lublina i województwa szerokie możliwości podróżowania. jednak uruchomienie całego zaproponowanego wachlarza pociągów uwarunkowane jest terminowym zakończeniem wszystkich prac torowych. Ponadto w sezonie letnim MI planuje nocny pociąg bezpośredni na Hel i do Kołobrzegu.

Część nowych połączeń będzie mogła zostać wprowadzona już w grudniu, o ile nie nastąpią opóźnienia w inwestycjach PKP PLK.

Dworzec w Lublinie (mat. własne)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane