W minioną niedzielę na warszawskiej linii obwodowej prowadzone były dynamiczne próby obciążeniowe, mające sprawdzić parametry eksploatacyjne nowych wiaduktów, powstałych w wyniku modernizacji linii kolejowej między Dworcami: Zachodnim i Gdańskim. Próby wypadły pomyślnie (testerem została spalinowa lokomotywa ST43), dlatego wydaje się, że październikowe przywrócenie ruchu na trasie nie jest zagrożone. Powrót pociągów zaplanowano na 20 października, kiedy wejdzie w życie ostatnia w tym roku korekta rozkładu jazdy.
Aktualnie na linii obwodowej trwają jeszcze prace kosmetyczne. Wykańczane są perony na przystankach Warszawa Koło, Warszawa Młynów, Warszawa Wola i na 8 peronie stacji Warszawa Zachodniej. Rozpoczynają się procedury odbiorowe i uzyskiwanie zgód administracyjnych. Na wyregulowanym torowiskiem wisi już nowa sieć trakcyjna. W przyszłym roku zacznie powstawać też nowy przystanek Warszawa Powązki, wraz z kładką dla pieszych między Żoliborzem a Wolą.
 |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane