niedziela, 2 września 2018

"Autobusem przez Polskę" Odcinek 93: Warszawa, linia 402

Linię 402 uruchomiono w połowie czerwca 1963 roku jako krótką dowozówkę z przystanku kolejowego w Międzylesiu do Falenicy. W rok później, 5 lipca 1964 roku, zlikwidowano ją na rzecz przedłużonej linii C. W nowym wcieleniu wyjechała na ulice miasta 2 września 1974 roku na trasę między Emilii Plater a Osiedlem Młodych na Gocławku, gdzie dojeżdżała przez most Poniatowskiego. W roku 1978 wydłużono ją na Olszynkę, i tak dotrwała do końca listopada 1991 roku, gdy została zlikwidowana na rzecz wzmocnienia linii 102.

Kolejne wcielenie linia 402 dostała 23 października 1995 roku, gdy skierowano ją ze Starego Bemowa przez Powązki i Starówkę na Plac Trzech Krzyży. W roku 1996 wydłużono po stronie północnej do Chomiczówki, zaś po stronie południowej wycofano ją z Nowego Światu i skierowano przez Pragę i Zabraniecką do Utraty. Została w tym kształcie zlikwidowana 1 września 1999 roku poprzez połączenie z linią 307. W związku z włączeniem Wesołej do Warszawy doszło do przekształcenia linii 702 w linię 402. Kursowała wówczas z Wiatracznej do Starej Miłosnej. 1 października 2004 roku pociągnięto ją przez Ostrobramską i most Łazienkowski do Dworca Centralnego, po czym 1 marca 2005 roku przekształcono w stałą linię 502. Przez kolejne lata linia 402 nie istniała, aż w końcu 18 stycznia 2016 roku pojawiła się ponownie jako okresowa linia w relacji Marysin - most Siekierkowski - Dolina Służewiecka - Marynarska - PKP Służewiec (jednokierunkowo) - Wynalazek.

Linia obsługuje 21 przystanków w stronę Marysina i 25 w kierunku Wynalazku. Czas przejazdu waha się w granicach 35-55 minut, a autobusy kursują co 10 minut w szczycie i co kwadrans poza nim - tylko w dni powszednie.


fot. BartekBD (CC BY-SA 3.0, warszawa.wikia.com)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane