Budowę trasy rozpoczęto w roku 1900, zaś uruchomienie przewozów nastąpiło 31 lipca 1902 roku na pierwszym odcinki Mayrhofen - Zell am Zeller. Ostatecznie wybrano budowę torów o prześwicie 760 mm, który pozostaje niezmieniony do dziś. W kolejnych latach otwierano dalsze części trasy, aż po Jenbach. Linia jest dziś niezelektryfikowana i obsługiwana taborem spalinowym, jednak ma się to zmienić dzięki przyjętemu programowi rozwoju linii Zillerthalbahn 2020+. Trasę tą mają za kilka lat obsługiwać pociągi napędzane ogniwami wodorowymi. Linią operuje Zillertaler Verkehrsbetriebe AG, w której udziały w niemal 61% mają tyrolskie gminy, zaś 5% akcji należy do austriackiego rządu.
Kolejka stanowi jedną z ciekawszych atrakcji turystycznych regionu Tyrol. Można się do niej dostać pociągami kursującymi austriacką średnicą kolejową Westbahn, między Innsbruckiem a Kufstein. Pociągi Zillerthalbahn kursują co mniej więcej pół godziny. Linia liczy niespełna 32 kilometry długości, a czas przejazdu waha się w okolicach 50-55 minut.
![]() |
fot. Zillertalet Verkehrsbetriebe AG |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane