Według założeń łódzkiego samorządu, stacja Chorzew Siemkowice miałaby się stać węzłem przesiadkowym między pociągami na "węglówce" a tymi, które jechałyby w kierunku Częstochowy linią kolejową 146. Plany województwa są rewolucyjne, bo dotąd PKP PLK obstawały przy likwidacji peronów wobec braku perspektyw co do wznowienia przewozów. Rozmowy w sprawie zachowania peronów trwają i, według deklaracji przedstawicieli UMWŁ, są na dobrej drodze do sukcesu.
To zresztą nie jedyna dobra wiadomość z centralnej Polski. UMWŁ czyni bowiem także starania o stworzenie nowej linii kolejowej, która miałaby połączyć Chorzew Siemkowice z Wieluniem. To jednak nie jest takie proste, ze względu na brak jakichkolwiek źródeł finansowania tego zamierzenia, w przeciwieństwie do stworzenia łącznicy linii 25 z Centralną Magistralą Kolejową. Tutaj samorząd, wspólnie z PKP PLK, planuje przygotować studium wykonalności. Widać więc, że Łódzkie świadomie i twórczo podchodzi do tematu kolei w regionie. Tylko brać przykład.
![]() |
mat. Youtube |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane