niedziela, 30 września 2018

RZESZÓW: podwykonawcze pociągi także do Hrubieszowa?

PKP Intercity także w nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia, oddadzą obsługę pociągów między Rzeszowem a Zagórzem. Obecnie kursy te wykonuje za przewoźnika SKPL Cargo ze Zbierska, które najpewniej będzie to robić przez cały kolejny rok. W ogłoszonym zamówieniu jednak pojawia się kwestia zlecenia obsługi trasy z Rzeszowa do Hrubieszowa Miasta, gdzie od miesięcy są problemy ze sprawnym realizowaniem usługi wagonowym składem pociągu IC Hetman.

Ostatnie odwołanie pociągu z Hrubieszowa do Rzeszowa Głównego miało miejsce 25 września. PKP Intercity ma notoryczne kłopoty z realizacją przejazdów. Przeprowadzone zostały nawet testy z użyciem szynobusu SA138, który doraźnie już teraz miał zastąpić składy wagonowe ciągnięte lokomotywą spalinową. Nic z tego jednak nie wyszło, przede wszystkim ze względu na pojemność tego typu taboru i niską dostępność.

Z pewnością powierzenie komuś obsługi pociągu IC Hetman na niezelektryfikowanym odcinku jest jakimś rozwiązaniem. Biorąc jednak pod uwagę przyszłoroczny remont dworca w Rzeszowie należy sądzić, że przesiadki nie będą niczym przyjaznym. Często przecież już teraz, jak zauważa inicjatywa Pociągiem do Hrubieszowa, pociągi często są opóźnione, co utrudnia wygodne przesiadki, a ponadto składy SKPL nie są widoczne w aplikacjach kolejowych i serwisach rozkładów jazdy, wskazujących aktualne położenie pociągu, przez co trudniej przygotować się do podróży potencjalnie opóźnionego pociągu. Trzeba też przyznać jedno: wprowadzenie przykładowo wysłużonych SN84 z SKPL Cargo na trasę do Zamościa i Hrubieszowa spowoduje spadek komfortu podróżowania. Dziś mimo wszystko składy wagonowe często są klimatyzowane, posiadają gniazdka przy fotelach, a same fotele są regulowane. Jak to będzie, zobaczymy...

fot. Tygodnik Zamojski

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane