wtorek, 18 września 2018

WARSZAWA: przetarg tramwajowy od początku

Przed nami kolejna część warszawskiej sagi tramwajowej. Po ostatecznym fiasku poprzedniego przetargu na zakup nowych pojazdów, Tramwaje Warszawskie przystąpiły do kolejnego podejścia. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjnym, pakietem materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, szkoleniami, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych w okresie gwarancji tramwajów.

W pakiecie podstawowym zawarto 123 tramwaje wraz z przyległościami, zaś w opcji dodatkowej 90 składów. Szacunkowy koszt zakupu to niemal 1,9 miliarda złotych netto. Wybór najkorzystniejszej oferty dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria:

  • rozwiązania techniczne - waga: 14,
  • ograniczenie emisji hałasu - waga: 4, 
  • plan utrzymania tramwajów - waga: 4,
  • okres gwarancji - waga: 2,
  • cena - waga: 64, 
  • zużycie energii - waga: 12,
Przetarg trwa do 25 października, przynajmniej w założeniu. W postępowaniu mogą brać udział jedynie te firmy, które w przeciągu ostatnich 3 lat wyprodukowały przynajmniej 15 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Co więcej, warszawski przewoźnik zabezpiecza się także przed nierzetelnymi dostawcami, wprowadzając kryteria ekonomiczne do oceny zdolności produkcyjnej kandydata, jak 3-letnie obroty na poziomie minimum 500 milionów złotych bądź zdolność kredytowa na poziomie 100 milionów. Tramwaje Warszawskie planują, by dostawy rozpoczęły się na koniec kwietnia 2019 roku. 

fot. Tramwaje Warszawskie

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane