Przed nami kolejna część warszawskiej sagi tramwajowej. Po ostatecznym fiasku poprzedniego przetargu na zakup nowych pojazdów, Tramwaje Warszawskie przystąpiły do kolejnego podejścia. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych tramwajów jednokierunkowych i dwukierunkowych, wraz ze specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, pakietem naprawczym, pakietem eksploatacyjnym, pakietem materiałów niezbędnych do wykonania naprawy głównej, szkoleniami, dokumentacją techniczną łącznie z licencjami i oprogramowaniem łącznie z licencjami oraz wykonywaniem napraw powypadkowych w okresie gwarancji tramwajów.
W pakiecie podstawowym zawarto 123 tramwaje wraz z przyległościami, zaś w opcji dodatkowej 90 składów. Szacunkowy koszt zakupu to niemal 1,9 miliarda złotych netto. Wybór najkorzystniejszej oferty dokonany zostanie w oparciu o następujące kryteria:
- rozwiązania techniczne - waga: 14,
- ograniczenie emisji hałasu - waga: 4,
- plan utrzymania tramwajów - waga: 4,
- okres gwarancji - waga: 2,
- cena - waga: 64,
- zużycie energii - waga: 12,
Przetarg trwa do 25 października, przynajmniej w założeniu. W postępowaniu mogą brać udział jedynie te firmy, które w przeciągu ostatnich 3 lat wyprodukowały przynajmniej 15 nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów. Co więcej, warszawski przewoźnik zabezpiecza się także przed nierzetelnymi dostawcami, wprowadzając kryteria ekonomiczne do oceny zdolności produkcyjnej kandydata, jak 3-letnie obroty na poziomie minimum 500 milionów złotych bądź zdolność kredytowa na poziomie 100 milionów. Tramwaje Warszawskie planują, by dostawy rozpoczęły się na koniec kwietnia 2019 roku.
 |
fot. Tramwaje Warszawskie |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane