Brienz Rothorn Bahn uruchomiona została 17 czerwca 1892 roku, po dwóch latach budowy. Nie generowała jednak spodziewanych potoków pasażerskich, a dodatkowo otwarte linie: Schynige Platte (w 1895 roku) i Jungfraubahn (w 1898 roku), zapewniające lepsze połączenia, odbierały jej klientów. Dlatego też 1 sierpnia 1914 roku ruch planowy na Brienz Rothorn Bahn zawieszono, co zresztą zbiegło się z wybuchem I wojny światowej. Ponownie otwarto ją 13 czerwca 1931 roku.
W latach 1953-1990 linia BRB była jedyną czynną koleją parową w całym kraju. Linia jest jednotorowa, i posiada trzy mijanki. Na tym krótkim odcinku znajdziemy sześć tuneli o łącznej długości ponad 600 metrów.
fot. Andre Schild (CC BY 2.5) |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane