Tramwaje będą miały 33,4 metrów długości, a ich pojemność określona została na 227 osób, z czego 80 skorzysta z miejsc siedzących. Poza szeregiem udogodnień znanych już z Krakowa, pojazdy wyposażone zostaną w szersze drzwi, które pozwolą na sprawniejszą wymianę pasażerów na najważniejszych przystankach. Będą też absorbery energii zderzenia i system rekuperacji energii elektrycznej podczas hamowania. Zmniejszenie zużycia torowisk zapewnią skrętne wózki. Dwa z zamówionych tramwajów zostaną fabrycznie wyposażone w baterie, umożliwiające przejechanie bez prądu z sieci blisko 3 kilometrów. W pozostałych pojazdach będzie możliwość wdrożenia takiego rozwiązania w późniejszym czasie.
Tramwaje wyglądem nawiązywać mają do znanych już w Krakowie wzorców. Ściany czołowe przywodzą na myśl najnowsze krakowskie tramwaje Bombardier, zaś rozplanowanie wnętrza zbliżone będzie do układu zastosowanego w Krakowiakach od Pesy.
![]() |
fot. MPK Kraków / FB |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane