Być może nie należy się dziwić, że linia nie jest modernizowana w całości. Jednak, jako trasa jednotorowa, linia 16 powinna być remontowana z nieco większym rozmysłem. Według obecnego planu, po realizacji odcinka z Ozorkowa do Łęczycy, prace prowadzone będą m.in. na odcinku Zgierz - Ozorków, co spowoduje odcięcie zmodernizowanego odcinka od pociągów, a tym samym naprawiony odcinek będzie stał pusty. To tak, jakby zacząć budować dom od układania kafelków... Poza wszystkim, kwestia budowy drugiego toru między Zgierzem a Kutnem jest dopiero w fazie planów, więc jeśli kiedyś do tego dojdzie, linia znów będzie miała kłopoty ruchowe.
Ale dość narzekania, teraz garść faktów. Modernizowany odcinek, liczący 10 kilometrów, zyska nową nawierzchnię torową, a perony w Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie będą wyższe i wyremontowane. Wymienione zostaną rozjazdy, urządzenia sterowania ruchem, a modernizacji poddane zostaną wszystkie przejazdy kolejowe, mosty i przepusty. Ale żeby zaczynać od środka? I premier nie zauważył absurdalności tej sytuacji?
![]() |
mat. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane