Autobusów Solaris Urbino 12 Electric trafi do Rzeszowa dziesięć. Ich koszt to nieco ponad 30 milionów złotych brutto. Pojazdy charakteryzują się przede wszystkim możliwością szybkiego i częstego ładowania co minimum 25 kilometrów. Odwrócony pantograf na ładowarce będzie umożliwiał ładowanie podczas postoju na pętli. Dzięki bateriom Solaris High Power o pojemności 87,6 kWh Rzeszów stał się pierwszym miastem korzystającym z efektywnych i żywotnych baterii LTO w autobusach. Co więcej, rzeszowskie "elektryki" będą pierwszymi, w których silniki elektryczne umieszczone będą w piastach kół, w osi elektrycznej ZF AVE130. Oczywiście wewnątrz autobusów znajdziemy wiele rozwiązań znanych z innych kontraktów: ładowarki USB, Wi-Fi, system informacji pasażerskiej czy biletomaty.
Rzeszów - stolica innowacji. To hasło, będące mottem stolicy Podkarpacia, nabrało właśnie sensu.
![]() |
fot. Solaris (zdj. ilustracyjne) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane