sobota, 27 października 2018

WARSZAWA: międzywojewódzkie połączenia regionalne koniecznie do węzłów przesiadkowych

Ministerstwo Infrastruktury zapowiada zmiany ustawowe, które zmuszą przewoźników operujących w danym województwie, by przy organizacji przewozów na liniach stykowych, czyli wychodzących poza granice regionu, trasować je do najbliższego węzła przesiadkowego.

Dziś uruchamianie połączeń stykowych stanowi nie lada wyzwanie. Jeżeli samorządom sąsiednich województw nie uda się zawrzeć stosownych porozumień, połączenia z danego województwa trasowane są do najbliższej stacji za jego granicą lub, w skrajnych przypadkach, do ostatniej stacji na swoim terenie. Co prawda takich sytuacji nie ma zbyt wiele w naszym kraju, jednak wszyscy pamiętamy zamieszanie na trasie Łódź - Kutno, gdzie w pewnym momencie nastąpił zanik połączeń przekraczających granicę łódzkiego i kujawsko-pomorskiego. Zresztą podobny problem istnieje na trasie Małkinia - Szepietowo, gdzie ani Podlasie ani Mazowsze nie są zainteresowanie dokładaniem do transgranicznych pociągów regionalnych, przez co pasażerowie skazani są wyłącznie na PKP Intercity.

To dobre posunięcie, choć przyznam, że ciekawi mnie sposób zmuszenia samorządów do opłacania połączeń w takiej formule. Czy i kiedy w życie wejdą zmiany? Zobaczymy.

fot. faxepl (Flickr)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane