Północną Obwodnicę Krakowa zbuduje konsorcjum firm Gulermak i Mosty Łódź. Na zadanie przewidziano niemal półtora miliarda złotych. Na szczęście projekt zakłada budowę w taki sposób, że każda jezdnia drogi S52 będzie posiadała trzy pasy ruchu. Powstanie też 27 mostów, 20 kilometrów zbiorczych dróg dojazdowych oraz trzy tunele: pod rzeką Prądnik, pod wzgórzem w Batowicach oraz pod wzgórzem Syberia. Węzły w obrębie POK będą zlokalizowane w Zielonkach, w Węgrzcach (zjazd na Warszawę), zaś ostatnim elementem inwestycji będzie Węzeł Mistrzejowice.
Koncepcję budowy trasy przygotowała firma Sweco. Wyłonienie wykonawcy inwestycji zajęło blisk rok z uwagi na odwołania wykonawców w prowadzonym przez GDDKiA przetargu. Trasa będzie gotowa w 2023 roku. Wedle szacunków w roku 2025 będzie z niej korzystać nawet 30 tysięcy pojazdów na dobę. Północna Obwodnica Krakowa pozwoli uniknąć wjazdu do miasta jadącym od strony Warszawy w kierunku Katowic, Zakopanego czy Tarnowa, podobnie w drugą stronę. Opolska odetchnie więc głęboko.
![]() |
mat. Sweco i GDDKiA |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane