środa, 7 listopada 2018

OSTRAWA: koniec przegubowych Tatr K2

Jak poinformował Dopravni Podnik Ostrava, do miasta dotarło już 20 nowych tramwajów Stadler nOVA, które docelowo mają zastąpić stare, przegubowe pojazdy. Wszystkie one zostały już przystosowane do regularnego ruchu, toteż ostatecznie Ostrawa pożegnała się już z Tatrami K2.

Oficjalne pożegnanie tych wysłużonych, charakterystycznych wozów, odbyło się w minioną sobotę, 3 listopada. Pierwsze tramwaje przegubowe trafiły do Ostrawy w 1965 roku. Były to prototypowe wersje oznaczone jako K1. W 1968 roku zwrócono je producentowi ze względu na dużą awaryjność. Już w 1967 roku do Ostrawy trafiły pierwsze trzy wagony K2. Były one na tyle udane, że zadomowiły się w mieście na ponad 40 lat. Wszystkie pojazdy wyprodukowano w praskiej fabryce ČKD. Poza Ostrawą wagony z tej rodziny trafiły jeszcze do Brna i Bratysławy. Teraz to Brno pozostało ostatnim miastem użytkującym Tatry K2 w Czechach.

fot. trainspotter64 (flickr)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane