środa, 5 grudnia 2018

KATOWICE: pięć ofert na remont torowiska w Dąbrowie Górniczej

Kolejnym elementem unijnego projektu modernizacji sieci tramwajowej na obszarze GOP, do którego przygotowują się Tramwaje Śląskie, jest kompleksowa modernizacja trasy w ulicy Kaspzaka w Dąbrowie Górniczej. Ogłoszony przetarg przyciągnął aż pięciu oferentów, przy czym wszystkie złożone propozycje przekraczają znacznie budżet zleceniodawcy, określony na poziomie 48,3 miliona złotych brutto. Zadanie obejmuje przebudowę trasy między ulicami Piłsudskiego a Zaplecze. Torowisko ma pozostać wydzielone, ułożone na podkładach strunobetonowych, zaś przejazdy drogowe i przejścia dla pieszych wykonane mają zostać w technologii bezpodsypkowej, na płytach prefabrykowanych. W zakresie inwestycji znajduje się także wymiana trakcji elektrycznej i remont peronów przystankowych.

Najtańszą ofertę złożyło NDI. Opiewa ona na 60 milionów złotych. Za niespełna 63 miliony prace gotów jest wykonać Tor-Krak, zaś zbliżone do siebie oferty złożyło ZUE (63,5 miliona) oraz konsorcjum Trakcja PRKiI i Silesia Invest (63,6 miliona). Najdroższa oferta w przetargu złożona została przez konsorcjum Tor-Kar-Sson i PB Jaekel-Bud-Tech - to zażądało 83,4 miliona złotych brutto. Do Tramwajów Śląskich należy teraz podjęcie decyzji, czy zwiększyć budżet na realizację zadania i zamknąć sprawę przetargu, czy też go unieważnić. Ta druga opcja raczej nie daje gwarancji na powodzenie kolejnego postępowania. Tramwaje Śląskie chcą, by inwestycja została przeprowadzona w ciągu 15 miesięcy, przy jednoczesnym zachowaniu przejezdności trasy poprzez zastosowanie ruchu jednotorowego.

fot. Dąbrowa Górnicza - NaszeMiasto.pl

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane