W ramach prac, poza modernizacją samych torowisk i infrastruktury towarzyszącej, przebudowane mają zostać stacje i przystanki: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana, Wisła Uzdrowisko, Chybie Mnich, Zaborze, Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Ustroń Zdrój, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło. Dodatkowo w ramach prac pojawią się nowe perony Skoczów Osiedle i Ustroń Poniwiec. Przystanek Cieszyn Mnisztwo zmieni nazwę na Cieszyn Uniwersytet, z kolei zamiast Wisły Obłaziec uruchomiony zostanie, nieco przesunięty, przystanek Wisła Jawornik. Samych torów ma zostać wymienione niemal 52 kilometry. Nowe urządzenia srk zwiększą przepustowość linii, a pociągi pojadą szybciej. Nowe rozjazdy będą ogrzewane elektrycznie, przez co zima nie będzie już miała aż tyle do powiedzenia przy okazji prowadzenia ruchu pociągów. Do życia wróci także odcinek Goleszów - Cieszyn, od lat nie używany w ruchu pociągów - odbudowana tam zostanie sieć trakcyjna.
Projekt ubiega się o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Szacunkowy koszt prac to około 350 milionów złotych. PKP PLK planuje zrealizować prace do końca 2021 roku.
![]() |
fot. Koleje Śląskie |
Brak komentarzy :
Publikowanie komentarza
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane