poniedziałek, 3 grudnia 2018

WARSZAWA: oferta PKP Intercity w rok 2018/2019

PKP Intercity w nowym rozkładzie jazdy, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia, zachwala ilość połączeń oraz to, ile to mieszkańcy wielu regionów zyskają. Marketing może i dobry, ale czy to faktycznie prawda? Gorlice zostaną pozbawione pociągu przewoźnika, ale Podkarpacie ma zyskać. Jakby na to nie spojrzeć, rozkład się zmieni już za kilka dni.

Na trasie z Przemyśla do Warszawy przez Sandomierz pojawi się drugie połączenie, dzięki czemu rano i popołudniu będzie można podróżować na tej trasie. Będą to składy IC Witos i IC Banach. Około 21. z Warszawy do Krakowa wyjeżdżać będzie pociąg IC Łokietek, który dzięki kursowaniu przez CMK zapewni w miarę tanie i szybkie połączenie na tej popularnej trasie. Ponadto na trasie Warszawa - Kraków zwiększy się z 9 do 12 liczba pociągów kategorii EIP. Na szczęście rano pasażerowie podróżujący z Krakowa do Warszawy nie będą skazani wyłącznie na Pendolino - w rozkładzie znalazły się IC Chopin oraz IC Branicki. Nowy nocny TLK Pogórze zapewni połączenie Przemyśla z Wrocławiem, zaś TLK Karpaty przestanie dojeżdżać do Zagórza - zamiast tego pojedzie do Krynicy. TLK Małopolska pojedzie do Przemyśla, a komunikację na trasie Rzeszów - Jasło - Zagórz zapewni ledwie jedna para TLK, obsługiwanego (tak myślę) przez SKPL Cargo. Między Rzeszowem a Lublinem pociągi w całości zastąpione będą zastępczą komunikacją autobusową. Z Warszawy do Zielonej Góry przez Wrocław będzie kursować IC Konopnicka.

Pociągów Pendolino przybędzie też na trasie Warszawa - Trójmiasto, gdzie zamiast 12 do dyspozycji podróżnych będzie 14 par. Niestety, między 19:25 a 5:25 nie będzie ŻADNEGO pociągu z Warszawy w kierunku Gdańska. Ponadto oba skrajne połączenia będą pociągami EIP. Z ciekawostek warto odnotować fakt, że TLK Hańcza pojedzie do Gliwic zamiast do Krakowa, IC Soła do Zwardonia w weekendy, zaś w tygodniu w relacji do Żywca zastąpi go IC Daszyński. W weekendy latem z Warszawy do Kołobrzegu pojedzie EIC Fregata.

W kwestii połączeń międzynarodowych, poza nowym pociągiem IC NightJet z Wiednia i Budapesztu do Berlina, pojawi się też łącznik do tego pociągu, kursujący z Katowic do Raciborza. Ponadto pociąg IC Przemyślanin będzie przyprowadzał z Przemyśla do Katowic wagony, które będą przełączane do IC NightJet. Do pociągu IC Cracovia dodana zostanie grupa wagonów do Budapesztu, zaś wielkim przegranym okazał się IC Sobieski, szumnie zapowiadany do powrotu w tym rozkładzie na trasie Kraków - Wiedeń. Pojawi się owszem, ale dopiero w połowie kwietnia. Na szczęście z pociągów międzynarodowych na stałe wypadają postoje w Brzeszczach. Od 9 grudnia oferty SparDay oraz SparNight zmienią nazwę na Super Promo International. Wszystkie oferty z hasłem "Specjal” w nazwie będą się zaczynać od słowa "Visit", np. Visit Grodno.

Na trasach Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – (Białystok), Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – (Białystok), Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – (Świnoujście) pojawią się zmodernizowane wagony. Zmieni się także obsługa tras składami zespolonymi. Składy Flirt3 pojadą w relacji Warszawa – Kraków przez CMK, zaś Darty pojadą na trasie Białystok – Szklarska Poręba oraz Warszawa – Zielona Góra, co już wielokrotnie wskazywane było jako durny pomysł, ze względu na niedostosowanie tych składów do tak długich relacji. W dalszym ciągu pociągi do Lublina pojadą przez Łuków, a te do poznania przez Inowrocław. Co więcej, pociąg TLK Podhalanin ominie Kraków jadąc przez Bielsko i Wadowice, zaś IC Oscypek pojedzie przez Żywiec i Suchą Beskidzką.

fot. Eska Kraków

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane