czwartek, 24 stycznia 2019

ŁÓDŹ: pociągiem do Bełchatowa tak, ale tylko po przedłużeniu linii do Wielunia

Linię kolejową 24 z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa uruchomiono w 1977 roku. Linia projektowana była jako element przyszłej magistrali z Warszawy przez Bełchatów i Wieluń do Wrocławia. Od początku linia żyła głównie dzięki przewozom towarowym, związanym z kopalnią węgla brunatnego w tym rejonie, jednak przez lata oferowała także przewozy pasażerskie. Stan trasy pogarszał się, linii do Wielunia dotąd nie zbudowano, aż w końcu pociągi pasażerskie przestały się tam pojawiać. Tym samym Bełchatów, jedno z większych miast województwa łódzkiego, ciągle pozostaje odcięte od krajowej sieci kolejowej. I to się może za kilka lat zmienić, o ile oczywiście nic się nie zmieni.

Obecnie linia 24 do Bełchatowa nie jest ujęta w Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Łódzkiego do roku 2020, z perspektywą do roku 2030. Mimo to kilka lat temu UMWŁ skutecznie sprzeciwił się planom rozbiórki linii, snutym przez PKP PLK. Teraz okazuje się, że łódzkie rozważa przedłużenie linii z Bełchatowa do Wielunia, i ostatecznie stworzenie całkiem nowego połączenia lokalnego Piotrków Trybunalski - Bełchatów  Wieluń. Byłoby to z korzyścią nie tylko dla samego Bełchatowa, ale też dla Wielunia, który ma do dyspozycji jedynie kilka połączeń dziennie do Tarnowskich Gór i całą jedną parę Szczecin - Przemyśl, obsługiwaną przez PKP Intercity.

To wszystko ma szansę się ziścić gdzieś tam po 2020 roku. Na razie nie ma żadnych konkretnych deklaracji co do potencjalnej inwestycji. Łódzki Urząd Marszałkowski twierdzi jednak, że jeżeli do modernizacji i rozbudowy linii dojdzie, priorytetem będzie uruchomienie i utrzymanie połączeń kolejowych na trasie.

fot. e-Bełchatów

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane