czwartek, 24 stycznia 2019

WARSZAWA: metro na Bródnie - zmiany w komunikacji miejskiej

Stołeczny ratusz przymierza się do rozpoczęcia prac przy budowie kolejnego odcinka II linii warszawskiego metra, z Targówka na Bródno. Na nowej trasie powstaną trzy stacje: Zacisze, Kondratowicza oraz Bródno, przy skrzyżowaniu z Rembielińską. Rozpoczęcie prac wymusi wprowadzenie licznych zmian w funkcjonowaniu naziemnej komunikacji miejskiej. Pierwsze już z początkiem lutego. Na razie jednak ZTM Warszawa podaje trochę ramowych informacji na ten temat.

Najważniejszą zmianą jest wyłączenie ulicy Kondratowicza i skierowanie kursujących nią autobusów na trasy objazdowe. Dotknie to linii 104, 112, 118, 120, 126, 145, 156, 169, 176, 204, 214, 227, 240, 256, 345, 409, 500, N02, N11 i N64. Na trasach objazdowych pojawią się tymczasowe buspasy, które ułatwią poruszanie się pojazdom komunikacji miejskiej, zwłaszcza w godzinach szczytu. Specjalne pasy wyznaczone zostały na ulicach: Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego, Chodeckiej, Łojewskiej, Wyszogrodzkiej i Bartniczej. Co więcej, dwa odcinki ulicy św. Wincentego (między ulicami Niwa i Gilarska oraz między Kondratowicza a wjazdem na parking urzędu dzielnicy - tylko w kierunku ulicy Matki Teresy z Kalkuty) wytypowane zostały jako dostępne wyłącznie dla pojazdów komunikacji zbiorowej.

Linie 104, 112, 118, 240 i N64 będą kursowały przez Toruńską do Łabiszyńskiej, dodatkowo linie 112 i 240 kierowane będą przez Łojewską, Chodecką i Matki Teresy z Kalkuty do ulicy św. Wincentego. Linie 126, 145, 156 i N02 kursować będą objazdem przez Bartniczą, Wyszogrodzką, Chodecką i Matki Teresy z Kalkuty. Linia 169 z kolei, co ważne, kursować będą ulicami Łojewską i Łabiszyńską w obu kierunkach, zatrzymując się dwukrotnie na każdym przystanku. Linie 227, 256, 409 i 500 kursować będą przez Matki Teresy z Kalkuty i Chodecką, z kolei linia 176 będzie kończyć na przystanku Budowlana. Ponadto zlikwidowana zostanie linia 376. Autobusy linii 120 i N11 kursować będą na wprost ulicą św. Wincentego, linia 204 pojedzie przez Łojewską, Chodecką i Wyszogrodzką, zaś linia 214 pojedzie przez Odlewniczą. Linia 345 skręci z Łodygowej w Radzymińską i pominie wschodnią część Bródna w drodze do Dworca Wileńskiego.

Aby złagodzić utrudnienia, ZTM Warszawa uruchomi dodatkową linię tramwajową 41, która kursować będzie z pętli Żerań Wschodni trasą linii 1 do Ronda "Radosława", a dalej trasą linii 17 do Służewca. Linia 41 operować będzie ramowo w godzinach 6-20, w dni powszednie. W czasie prac przy budowie stacji Bródno nie przewiduje się wyłączeń ruchu tramwajowego w ulicy Rembielińskiej na dłuższe okresy. Prawdopodobne są jedynie kilkudniowe, względnie weekendowe wstrzymania ruchu tramwajów w późniejszym czasie.

Zmiany tras nie dotkną linii autobusowych 114, 412, 414, 512 oraz N14.

mat. ZTM Warszawa

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane