czwartek, 28 lutego 2019

KRAKÓW: koncepcja zmian w KMK podczas remontu Krakowskiej

Start modernizacji ulicy Krakowskiej na Kazimierzu zbliża się wielkimi krokami. Mniej więcej w połowie marca za kilka miesięcy tramwaje znikną z centrum tej dzielnicy, i skierowane zostaną na trasy objazdowe - przejmie je ulica Starowiślna. Zarząd Dróg Miasta Krakowa opracował już wstępną koncepcję organizacji ruchu tramwajowego podczas pierwszego etapu. Chodzą głosy, że równocześnie ma zostać zamknięty także wlot na węzeł Stradom z ulicy Stradomskiej, jednak komunikaty ZDMK tego nie potwierdzają.

Według informacji z niektórych źródeł, prace mają się rozpocząć 23 marca. W tym czasie komunikacja miejska w tym rejonie zostanie zaplanowana następujaco:

  • LINIE 4, 8, 13 i 20 pozostaną zawieszone,
  • LINIE 6 i 17 zostaną zawieszone,
  • LINIE 10, 73 i 78 kursować będą ulicą Starowiślną,
  • LINIA 52, w celu uwolnienia przepustowości skrzyżowania na węźle Starowiślna, kursować będzie przez św. Gertrudy i Stradomską, 
  • LINIA 44 zostanie uruchomiona na trasie Kopiec Wandy - Teatr Bagatela - Salwator, analogicznie jak przed remontem torowiska do Bronowic,
  • LINIA 904 kursować będzie objazdem przez Starowiślną
W ramach wsparcia na południu Krakowa, gdzie nieco zmniejszy się ilość regularnych kursów, uruchomione zostaną dwie zastępcze linie tramwajowe. Będą to:
  • LINIA 76 na trasie Czerwone Maki P+R - Kurdwanów P+R oraz
  • LINIA 77 na trasie Łagiewniki - Nowy Bieżanów P+R
Rzeczone linie tramwajowe funkcjonować mają w dni powszednie, zapewniając lepszą łączność z Podgórzem w zamian za zawieszone lub kursujące objazdem linie. 

Zapewne zajdą jeszcze pewne zmiany w tym układzie, bo nie brak pewnych nieścisłości co do treści komunikatu i mapy ilustrującej pierwszy etap. Wszystko to będę monitorować na bieżąco.


mat. ZDMK

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Anonimowe komentarze nie będą akceptowane