Chociaż wiosna spowoduje poprawę warunków podróżowania na tym najbardziej obciążonym odcinku magistrali E30, jeśli chodzi o ilość pasażerów, bynajmniej nie oznacza to końca problemów. W 2020 roku bowiem PKP PLK planują przeprowadzić budowę dodatkowego przejścia podziemnego w Rudawie. Nie było ono uwzględnione w pierwotnych planach inwestycji, dlatego konieczne jest przeprowadzenie odrębnego przetargu w tej sprawie. Obiekt powstanie poza stacją, na wniosek mieszkańców Rudawy, którzy postulowali ułatwienie pieszego przemieszczania się po zamknięciu przejazdów kolejowych. Choć inwestycja będzie prowadzona przy zachowaniu ruchu pociągów, to i tak pasażerów czekają utrudnienia. W trakcie budowy przejścia pociągi kursować będą jednym torem, a ponieważ możliwość przekierowania składu w Rudawie uległa likwidacji, inwestycja pociągnie za sobą ograniczenie przepustowości trasy. Prace mają trwać około 8 miesięcy.
![]() |
fot. PKP PLK |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane