W ramach opracowania pochylono się nad pięcioma wariantami, z których finalnie wybrano jeden. Opracowana propozycja zakłada rewitalizację całej linii do prędkości 110 km/h, budowę nowego przystanku kolejowego Żywiec Miasto i odbudowę mijanki na stacji Hucisko. Dzięki temu przepustowość linii znacznie się zwiększy, a czas jazdy ulegnie skróceniu nawet o połowę. Opracowanie zawiera kompletny program funkcjonalno-użytkowy, dzięki czemu stanowi gotową podstawę do ogłoszenia przetargu w formule projektuj i buduj.
To jednak koniec dobrych wiadomości, bo według Ministerstwa Infrastruktury inwestycja mogłaby zostać zrealizowana z funduszy pochodzących z Regionalnych Programów Operacyjnych. Tutaj pojawia się kłopot, bo póki co tylko Małopolska jest zainteresowana zainwestowaniem w temat. Kwestia Śląska pozostaje jednak otwarta, bo Stowarzyszenie "Kolej Beskidzka" bezustannie zabiega u obu województw o zaangażowanie w projekt.
![]() |
fot. Dziennik Zachodni |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane