Linie A i B stanowią nierozłączny tandem, kursujący w harmonii i wymiennie właściwie na całej trasie w zdublowaniu. Różnica pojawia się na końcowym odcinku, gdzie linia A skręca za zachód do Binnenhof, zaś linia B jedzie kilka stacji na północny-wschód, do krańca Nesselande. Jako pierwszy otwarto odcinek Coolhaven - Capelsebrug, co nastąpiło 10 maja 1982 roku. Rok później, 28 maja 1983, uruchomiono odcinek linii A Capelsebrug - Ommoord Binnenhof. Były to wówczas trasy szybkiego tramwaju. 19 kwietnia 1984 roku otwarto odnogę linii B do stacji Zevenkamp De Tochten, zaś 25 kwietnia 1986 roku uruchomiono trasę do Marconiplein w centrum. Tak rozwój linii A i B zatrzymał się na kolejne lata. 29 sierpnia 2005 roku otwarto przedłużenie linii B od stacji De Tochten do Nesselande.
Trasa obsługiwana przez te linie nazwana została Calandlijn, na cześć holenderskiego inżyniera Pietera Calanda. Pociągi zasilane są zasadniczo z trzeciej szyny, częściowo jednak występuje napowietrzna sieć trakcyjna. Ponadto trwa przebudowa do standardu metra linii kolejowej do Hoek van Holland, która miała zakończyć się na początku zeszłego roku...
![]() |
fot. FLJ | Public Transport and Aviation Photography (Flickr) |
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz
Anonimowe komentarze nie będą akceptowane